بهترین فروشنده ها معمولاً از روندهای آینده بازار خبردار هستند. به همین دلیل است که ماندن در صدر آمارفروش برای فروشندگانی که به دنبال چشم‌اندازی مؤثر، تحقیق دقیق، ارائه خدمات با استقبال خوب و تا حد امکان بهره‌ور هستند، بسیار مهم است.

آمار جستجوی فروش

  1. 96٪ از مشتریان بالقوه قبل از صحبت با یک نماینده فروش، تحقیقات خود را انجام می دهند (HubSpot)
  2. 71 درصد از مشتریان احتمالی ترجیح می دهند به جای صحبت با یک فرد، تحقیقات انفرادی انجام دهند. (HubSpot)

آمار پیگیری فروش

  1. 82 درصد از متخصصان فروش می گویند که ایجاد روابط با مردم مهم ترین بخش فروش (و لذت بخش ترین بخش شغل آنها) است. (HubSpot)
  2. 60 درصد از مشتریان قبل از بله گفتن چهار بار نه می گویند. (سرمایه گذاری)
  3. 80 درصد از فروش نیاز به پنج تماس پیگیری دارد. (سرمایه گذاری)
  4. اما 48 درصد از فروشندگان هرگز حتی یک بار هم تلاش نمی کنند. (سرمایه گذاری)
  5. 44 درصد از فروشندگان پس از یک تماس تلفنی منصرف می شوند. (سرمایه گذاری)
  6. 66 درصد از خریداران خارجی ترجیح می دهند از طریق ایمیل با آنها تماس گرفته شود. (لینکدین)
  7. اولین ایمیل پیگیری بسیار موثر است و می تواند نرخ پاسخ را تا 49 درصد افزایش دهد. (بلکینز)
  8. تعداد بهینه پیگیریای ایمیلی برای یک کمپین تبلیغاتی B2B دو ایمیل است. (بلکینز)
  9. زمان بهینه برای انتظار قبل از پیگیری یک ایمیل اولیه 2 تا 5 روز است. (بلکینز)
  10. کمپین های اطلاع رسانی ایمیل اولیه با سه دور ایمیل، بالاترین نرخ پاسخ (9.2 درصد) را دارند. (بلکینز)

آمار فروش داخلی

  1. نمایندگان فروش فقط دو ساعت در روز را صرف فروش می کنند. (HubSpot)
  2. نمایندگان فروش حدود یک ساعت در روز را صرف کارهای اداری می کنند. (HubSpot)
  3. امروزه به طور متوسط پنج تصمیم گیرنده در هر فرآیند فروش دخیل هستند. (HubSpot)
  4. 62 درصد از متخصصان فروش می گویند که سازمان آنها در سال 2023 نسبت به سال 2022 ریسک کمتری می کند. (HubSpot)
  5. 70 درصد از فروشندگان می گویند بودجه در سال 2023 بیشتر از سال 2022 مورد بررسی قرار می گیرد. (HubSpot)
  6. 28% از متخصصان فروش می گویند طولانی شدن فرآیند فروش بزرگترین دلیل خروج مشتریان از معاملات است. (HubSpot)
  7. 72 درصد از درآمد شرکت از مشتریان فعلی و 28 درصد از مشتریان جدید حاصل می شود. (HubSpot)
  8. 24 درصد از تیم های فروش با عملکرد بالا اهمیت ایجاد فرهنگ اعتماد را در بین نمایندگان صاحباهمیت می دانند. تنها 13 درصد از تیم های فروش با عملکرد ضعیف همین کار را انجام داده اند. (HubSpot)
  9. 52 درصد از متخصصان فروش از محتوای فعال کننده فروش استفاده می کنند و 79 درصد از آنها می گویند که انجام فروش مهم است. (HubSpot)
  10. فروشندگانی که از محتوای فعال‌کننده فروش در نقش خود استفاده می‌کنند، 58 درصد بیشتر از کسانی که از آن استفاده نمی‌کنند، موفق تر هستند. (HubSpot)
  11. تنها 30 درصد از متخصصان فروش می گویند که فروش و بازاریابی در شرکت آنها به شدت همسو هستند. (HubSpot)
  12. فقط 33 درصد از زمان نمایندگی فروش داخلی به طور فعال صرف فروش می شود. (اطلاعات CSO)
  13. میانگین تماس فروش خارجی 308 دلار هزینه خواهد داشت. در همین حال، میانگین تماس فروش داخلی 50 دلار هزینه دارد. (Pointclear)
  14. چرخه های فروش برای 53 درصد از شرکت ها افزایش یافت. (Lightspeed)
  15. 48 درصد از فروشندگان می گویند که با ارزش های ارتباطی مشکل دارند. (Prezentor)
  16. 76 درصد از رهبران فروش در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در تولید محتوا هستند. (Prezentor)
  17. 65 درصد از محتوای فروش ایجاد شده توسط سازمان های B2B بلااستفاده می ماند. (Prezentor)
  18. 95 درصد از تصمیمات خرید B2B مستقیماً تحت تأثیر محتوا است. (Prezentor)
  19. 40 درصد از تیم های فروش با زمان های طولانی برای نصب مواجه هستند. (Prezentor)
  20. 43 درصد از فروشندگان می گویند که داده های خریدار برای فرآیندهای فروش آنها “بسیار مهم” است. (لینکدین)
  21. نمایندگان برتر حدود 10 درصد کمتر از نمایندگان متوسط زمان صرف فروش می کنند. (لینکدین)

آمار فروش ایمیلی

  1. 33 درصد از مردم ایمیل ها را تنها بر اساس موضوع باز می کنند. (SuperOffice)
  2. 70 درصد از فروشندگان فقطیک ایمیل ارسال می کنند. (Invesp)
  3. تعداد کلمات خط موضوع ایمیل با بالاترین نرخ بازکردن هفت کلمه با نرخ بازکردن 46.2٪ است. (Regie.ai)
  4. تعداد کلمات متن ایمیل با بالاترین نرخ پاسخ 144 کلمه است. (Regie.ai)

آمار تماس های فروش

  • بهترین زمان روز کاری برای برقراری تماس های فروش با مشتریان احتمالی بین ساعت 4:00 تا 5:00 بعد از ظهر است. (Callhippo)
  • بهترین روز برای تماس با مشتریان احتمالی خود چهارشنبه است. (کلیپو)
  • دومین زمان مناسب برای تماس با مشتریان احتمالی بین ساعت 11:00 صبح تا 12:00 بعد از ظهر است. (Callhippo)
  • بهترین زمان برای برقراری تماس های فروش ظرف یک ساعت پس از دریافت استعلام اولیه آنهاست. (Callhippo)
  • بدترین زمان تماس با مشتریان احتمالی شنبه ها و عصر جمعه ها است. (Callhippo)
  • 88٪ از فروشندگان در تماس های گرم (تماس هایی که مشتری از قبل برای خرید کالا اعلام علاقه کرده است) شرکت می کنند. فقط 46 درصد می گویند که تماس سرد انجام می دهند. (لینکدین)

آمار فروش از طریق شبکه های اجتماعی

  1. تا سال 2025، 80 درصد از تعاملات فروش B2B بین تامین کنندگان و خریداران از طریق کانال های دیجیتال رخ خواهد داد. (گارتنر)
  2. 45 درصد از فروشندگان از LinkedIn برای اهداف تجاری استفاده می کنند. (لینکدین)

آمار عملکرد فروش

  1. میانگین نرخ برد فروش 21 درصد است. (HubSpot)
  2. میانگین نرخ بسته شدن فروش 29 درصد است. (HubSpot)
  3. 91٪ از فروشندگان از طریق شبکه های اجتماعی فروش بیشتری دارند و آنها می گویند که به طور متوسط 21٪ از درآمد شرکت از طریق شبکه های اجتماعی به ارمغان می آورد. (HubSpot)
  4. 87 درصد از فروشندگان به cross-sell می پردازند و آنها می گویند که به طور متوسط 21 درصد از درآمد شرکت را به ارمغان می آورد. (HubSpot)
  5. 81.درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که ارائه گزینه های پرداخت انعطاف پذیر مانع از بسته شدن معاملات می شود. (Capchase)
  6. 42 درصد از شرکت ها، کاهش نرخ برد را در 12 ماه گذشته گزارش کردند که 30 درصد از این شرکت ها کاهش بیش از 11 درصدی را تجربه کردند. (Lightspeed)

آمار شغلی فروش

  1. میانگین OTE (درآمد هدف) برای یک SDR (نماینده توسعه فروش) 76000 دلار است. (Bridge Group, Inc.)
  2. میانگین OTE برای یک مدیر SDR 128000 دلار است. (Bridge Group, Inc.)
  3. میانگین OTE برای B2B AE 132000 دلار است. (Bridge Group, Inc.)
  4. میانگین OTE برای یک مدیر AE 156000 دلار است. (Bridge Group, Inc.)
  5. میانگین OTE برای مدیر توسعه فروش 177000 دلار است. (Bridge Group, Inc.)
  6. میانگین OTE برای Director AE 218,000 دلار است. (Bridge Group, Inc.)

آمار فناوری فروش

  1. آمار فروش، نمودار میله‌ای که نشان می‌دهد چگونه ابزارهای ai به افراد حرفه‌ای فروش کمک می‌کنند
  2. 81 درصد از رهبران فروش می گویند که هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند زمان کمتری را برای کارها صرف کنند. (HubSpot)
  3. 45 درصد از متخصصان فروش از تعداد ابزارهای موجود در پشته فناوری خودگیج شده اند. (HubSpot)
  4. 52 درصد از متخصصان فروش می گویند که مشتریان B2B بیشتر از سال گذشته از ابزارهای خود سرویس استفاده می کنند. (HubSpot)
  5. 63 درصد از رهبران فروش می گویند هوش مصنوعی رقابت با سایر مشاغل در صنعت خود را برای آنها آسان تر می کند. (HubSpot)
  6. 66% از متخصصان فروش می گویند هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا مشتریان را بهتر درک کنند و شخصی سازی کنند. (HubSpot)
  7. استفاده از ابزارهای فعال سازی فروش توسط متخصصان فروش در ایالات متحده در سال 2023 20 درصد افزایش یافته است. (HubSpot)
  8. از هر 4 رهبر فروش، 1 نفر می گوید که ابزارهای زیادی دارد. (HubSpot)
  9. 78% از متخصصان فروش می گویند CRM آنها در بهبود همسویی فروش و بازاریابی موثر است. (HubSpot)
  10. 91 درصد از فروشندگان در شرکت های بزرگ هفته ای یک بار از فناوری فروش استفاده می کنند. (لینکدین)
  11. نیمی از فروشندگان از ابزارهای CRM، 45 درصد از هوش فروش و 42 درصد از ابزارهای برنامه ریزی فروش استفاده می کنند. (لینکدین)
  12. کارمندان برتر حدود 18 درصد بیشتر از مجریان متوسط زمان صرف به روز رسانی سیستم CRM خود می کنند. (لینکدین)

آمار فروش از راه دور

  1. 71 درصد از نمایندگان فروش ایالات متحده هیبریدی هستند، از 45 درصد در می 2022. (HubSpot)
  2. 56 درصد از متخصصان فروش که از راه دور یا در یک راه اندازی هیبریدی کار می کنند می گویند که فروش از راه دور فروش را آسان تر کرده است. (HubSpot)
  3. فروشندگان هیبریدی در مقایسه با فروشندگان حضوری و کاملاً از راه دور به احتمال 28 درصد بیشتر از اهداف فروش خود در سال جاری عملکرد بهتری دارند. (HubSpot)
  4. 80 درصد از فروش B2B در حال حاضر به صورت مجازی انجام می شود. (Prezentor)
  5. 61 درصد از رهبران فروش در حال برنامه ریزی برای خودکارسازی نرم افزار CRM خود در سال 2023 هستند. (Prezentor)
  6. 38 درصد از فروشندگان می گویند که معاملات بیش از 500000 دلار را بدون ملاقات رو در رو با خریدار بسته اند. (لینکدین)
  7. 52 درصد از فروشندگان دوست دارند بیش از نیمی از اوقات از راه دور کار کنند. (لینکدین)

بدیهی است این فهرست همه عوامل موثر بر چشم انداز فروش در سال 2024 را پوشش نمی دهد. با این حال، هر نقطه نشان دهنده یک روند کلیدی است که می تواند به شما در درک بهتر منابعی که می توانید استفاده کنید، تعامل موثرتر با مشتریان بالقوه خود و در نهایت نتایج سخت را مشاهده کنید، کمک کند.

مرتضی محمدیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی محمدی

مرتضی محمدی | فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی | روابط عمومی استراتژیک | Digital PR | داستان برند | روابط عمومی داده محور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *