یک Newswire اخبار را بین دفاتر مجلات و روزنامه‌نگاران رسانه‌های چاپی و آنلاین و همچنین آژانس‌های خبری و بانک اطلاعاتی توزیع می‌کند. در گذشته این سرویس‌ها، اخبار را از طریق ارتباط ماهواره‌ای، دورنگار یا سیستم‌های تحریریه توزیع می‌کردند. البته ورود ایمیل، روند توزیع اخبار را برای خبرنگاران آسان کرده است؛ بنابراین سؤال این است که آیا یک سرویس اخبار (newswire) (که معمولاً مشمول هزینه است) هنوز ضروری است یا خیر؟

NewsWire چگونه کار می‌کند؟

شرکتی که اخبار این‌چنینی را مخابره می‌کند، یک شبکه توزیع فنی برای توزیع ارتباطات را در خود دارد.

باید این نکته را در نظر داشت که نوع خدمات ارائه شده بسته به نوع News Wire  متفاوت است. اما سرویس‌های Newswire معمولاً رابط‌های فنی را به سیستم‌های تحریریه، پایانه‌ها و خبرگزاری‌ها نیز ارائه می‌دهند.

مزایای استفاده از خدمات NewsWire

     توزیع بسیار کارآمد: Newswires تنها با چند کلیک به‌راحتی در دسترس قرار می‌گیرند. این یک مزیت بزرگ برای تیم‌های ارتباطی کوچک‌تر است یا اگر شرکت‌ها به ارسال یک اعلان موقت (ad-hoc) نیاز دارند. همان‌طور که همه ما می‌دانیم، انجام کارهای ارتباطی به‌صورت دستی، از جمله تحقیق در فهرست‌های توزیع و ارسال ایمیل، می‌تواند بسیار وقت‌گیر و مستعد خطا باشد.

     توزیع تضمین شده: به لطف رابط‌های فنی، Newswire تضمین می‌کند که اخبار به طور مستقیم به سیستم‌هایی که توسط دفاتر تحریریه استفاده می‌شود به‌صورت روزانه ارسال می‌شود.

     عنصر حیاتی در ارتباطات مربوط با مسائل مالی: در مورد ارتباطات مالی، توزیع اخبار از طریق یک خبرنامه، به طور مستقیم و سریع ضروری است. این تضمین می‌کند که اخبار در یک مرحله آسان به دست معامله‌گران، تحلیلگران، سرمایه‌گذاران نهادی و سایر بازیگران مرتبط در دنیای مالی برسد.

بهترین راه برای استفاده از Newswire چیست؟

سرویس‌های Newswire می‌توانند کار ارتباط را آسان‌تر کنند – اما نمی‌توانند جایگزین آن شوند. یک توصیه قوی این است که کار ارتباطی سنتی را با مزایای فنی سرویس‌های خبررسانی ترکیب کنید. تماس مستقیم با روزنامه‌نگاران و بحث‌های پیش‌زمینه مفصل همچنان ارزشمند هستند و هیچ‌چیز نمی‌تواند جایگزین آن شود – اما آیا هر شرکتی ارتباط مؤثری با روزنامه‌نگاران دارد؟

Newswire کار ارتباطات سنتی را تکمیل می‌کند و احتمال برجسته‌شدن اخبار شما را افزایش می‌دهد. رقابت در سیل اخبار روزانه بسیار زیاد است. توزیع فنی و دقیق یکی از راه‌های متعدد برای رفع این مشکل است و دسترسی و امنیت تضمین شده را ارائه می‌دهد. به‌ویژه تیم‌های کوچک‌تر که همیشه روابط شخصی با روزنامه‌نگاران ندارند، از این سیستم‌ها سود می‌برند و به موفقیت می‌رسند.

مرتضی محمدیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی محمدی

مرتضی محمدی | فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی | روابط عمومی استراتژیک | Digital PR | داستان برند | روابط عمومی داده محور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *