در یک بیانیه و یا نوشتار مطبوعاتی، اغلب مردم boilerplate را نادیده می‌گیرند، اما تعداد کمی می‌دانند که این بخش برای نشان‌دادن قدرت یک شرکت است.

اگرچه متن boilerplate اغلب کوتاه است، اما عمدتا شامل جزئیات مهمی است که آن را جذاب و آموزنده می کند. با نگارش boilerplate، شما نه تنها برای جلب توجه روزنامه نگاران تلاش می‌کنید، بلکهقدرت خود را در ارائه یک بیانه مشتری دقیق نشان می دهید.

در این مقاله، ما قصد داریم به این موضوع بپردازیم که boilerplate چیست، نکاتی در مورد نحوه نگارش آن وجود دارد؟

boilerplate چیست؟

در روابط‌عمومی، یک boilerplate (که از آن به‌عنوان بیانیه «درباره ما» نیز نام برده می‌شود) شامل پاراگراف کوتاه و استاندارد شده‌ای در پایان یک بیانیه مطبوعاتی است که یک پیشینه سطح بالا در مورد شرکت شما را در اختیار روزنامه‌نگاران و خوانندگان قرار می‌دهد.

بله، boilerplate  همان‌گونه که قبلاً ذکر شد پاراگراف انتهای یک بیانیه مطبوعاتی است که به خواننده می‌گوید که شما کی هستید و برای تمامی بیانیه‌های مطبوعاتی ثابت می‌ماند، مگر اینکه تغییرات جزئی در جزئیات شرکت ایجاد شود.

اگر شما به boilerplate به‌عنوان یک الزام دیگر در زمان نوشتن بیانیه مطبوعاتی فکر می‌کنید، آن وقت در خطر ازدست‌دادن نرخ تعامل خواننده خود هستید. اگر یک boilerplate درخشان نباشد، آن وقت خواننده به شرکت علاقه‌ای نشان نخواهد داد و یا بدتر از آن، تصور بدی از شرکت شما در ذهنش به وجود می‌آید.

به‌عبارت‌دیگر، نقش boilerplate این است که روزنامه‌نگاران را وادار به پوشش بیانیه مطبوعاتی شما کند. درست همان‌طور که یک پکیج رسانه‌ای نرخ مشارکت بازاریابان را بالا می‌برد و یا سابقه‌ای از آهنگ‌های خوانندگان شما را به دنبال‌کردن او ترغیب می‌کند.

boilerplate در کجای متن قرار می‌گیرد؟

درک مکان یک boilerplate  در یک بیانیه مطبوعاتی به شما کمک می‌کند تا آن در بهترین و مؤثرترین جایگاه قرار دهیم و در نهایت یک بیانیه مطبوعاتی مؤثر داشته باشیم.

هدف boilerplate

اکنون تقریباً، می‌دانید boilerplate چیست، اما ممکن است از خود بپرسید که آیا این چند جمله در پایان یک بیانیه مطبوعاتی واقعاً اهمیت دارد؟

بله داداش مهم است. برای شرکت شما مهم است. برای خبرنگاران اهمیت دارد. برای مصرف‌کنندگان اهمیت دارد و boilerplate باید برای شما هم مهم باشد.

می‌دانیم که یک boilerplate نمی‌تواند مشکل گرسنگی جهان را حل کند یا همه بیماری‌ها را درمان کند. اما در دنیای روابط‌عمومی، مهم است.

روزنامه‌نگاران حجم بی‌پایانی از بیانیه‌های مطبوعاتی دارند که روی میزهایشان تل انبار شده است. وقتی روزنامه‌نگاران به دنبال نقطه اتصال بین داستان‌ها هستند، این boilerplate هست که این نقطه‌ها را به هم وصل می‌کند. اگر روزنامه‌نگاران boilerplate شما را بشناسند و یک داستان گذشته در مورد شرکت شما را به‌خاطر بسپارند، به‌احتمال زیاد به شما توجه خواهند کرد و هنگامی که این اتفاق می‌افتد، به این معنی است که شما به‌عنوان یک برند دارای اقتدار هستید و با اقتدار بیشتر، پوشش بیشتری ارائه می‌شود. بله، بله، بله:)

نکاتی در مورد ایجاد boilerplate

قبل از نوشتن boilerplate، این هفت نکته را در طول فرایند در نظر داشته باشید.

  • قبل از نوشتن، تمام آمارها و داده‌های فعلی شرکت خود را جمع‌آوری کنید
  • قبل از اینکه به نشریه‌های مطبوعاتی مراجعه کنید، boilerplate خود را بنویسید
  • هدف خود را با مأموریت خود همسو کنید
  • کاری کنید که شرکت شما در صنعت پیشتاز به نظر بیاید.
  • محصولات خود را بازاریابی کنید
  • مختصر باشید و از اصطلاحات خاص خودداری کنید
  • اتمام boilerplate با یک فراخوان برای اقدام (CTA)

Boilerplate چه مواردی را شامل می شود؟

boilerplate

هشت عنصر ضروری در یک boilerplate وجود دارد، و اگر بتوانید همه آنها را در فضای کوچکی که داده شده پوشش دهید، یک ستاره روابط‌عمومی خواهید بود.

شعار شرکت، آرم یا عبارت جذاب

این عناصر بخشی از هویت برند شما هستند و اگر تبلیغ‌کنندگان کار خوبی انجام داده‌اند، شعار، لوگو یا عبارت جذاب شما شناخته‌شده‌ترین بخش برند شما خواهد بود.

کاری که شرکت شما انجام می‌دهد

کاری را که انجام می‌دهید بیان کنید تا کسی که هیچ ایده‌ای از شما ندارد و هیچ پیشینه‌ای در مورد جزئیات صنعت شما ندارد، بتواند بگوید: “اوه، منطقی است.” درک این موضوع را پیچیده یا دشوار نکنید.

جوایز، افتخارات و تقدیرنامه‌ها

داستانی درباره اینکه کسی در موضوعی پیشرو است همیشه جالب است. آیا شرکت شما به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای کار رتبه‌بندی شده‌اید؟ آیا برای مؤثرترین نرم‌افزار جایزه گرفتید؟ آیا سال‌به‌سال به طور تصاعدی رشد کرده‌اید؟ به خواننده در مورد آن در boilerplate بگویید.

افتخارات چشمگیر

جوایز، افتخارات و تقدیرنامه‌ها، معیارهای چشمگیر یک داستان جالب را ایجاد می‌کند. اگر یک استارتاپ هستید، آخرین دور سرمایه خود را نیز درج کنید. اگر شما یک شرکت موفق ۱۲۰۰۰ نفری هستید، آن را نشان دهید. اکنون زمان شماست که به بزرگی شرکت خود ببالید و ادعاهای خود را با اعداد و ارقام پشتیبان کنید.

نماد سهام

کاملاً ساده است، اما اگر شرکت شما به‌صورت عمومی معامله می‌شود، آن را در ابتدای boilerplate خود قرار دهید.

پوزیشنینگ منحصربه‌فرد

این فرصت شماست تا به خواننده بگویید که چه تفاوتی با رقبا دارید. شما نمی‌خواهید چیزهای زیادی را برای تفسیر در ذهن مخاطب ایجاد کنید. مشخص کنید که چه چیزی شرکت شما را از همه افرادی که کارهای مشابه انجام می‌دهند خاص و متمایز می‌کند.

مخاطبانی که محصولات/خدمات شما به آنها ارائه می‌شود

چه کسی شما را دوست دارد و برای آنها چه می‌کنید؟ اگر پمپرز هستید، مخاطبان شما مراقب هستند و محصولات شما پوشک و دستمال مرطوب برای نوزادان، نوزادان و کودکان نوپا است.

به وبگاه خود پیوند دهید

بیشتر اوقات شما می‌توانید فقط یک وبگاه را در یک بیانیه مطبوعاتی ارائه دهید، بنابراین صفحه‌ای را انتخاب کنید که با اهداف بازاریابی شما مطابقت دارد. شرکت‌ها افراد را برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی خود هدایت می‌کنند و این روش، رویکردی عالی برای جذب مخاطب است.

نمونه‌ای از Boilerplate

نتفلیکس

نتفلیکس با ۱۳۹ میلیون عضو پولی در بیش از ۱۹۰ کشور جهان، مشتمل بر سریال‌های تلویزیونی، مستند و فیلم‌های داستانی در طیف گسترده‌ای از ژانرها و زبان‌ها یکی از پیشروترین سرویس سرگرمی اینترنتی در جهان است. اعضا می‌توانند هر زمان که بخواهند، در هر مکان و در هر صفحه متصل به اینترنت از سرویس‌های ما استفاده کنند. اعضا می‌توانند بدون تبلیغات فیلم تماشا کنند و هروقت که بخواهند فیلم را متوقف کرده و هر زمان که بخواهند ادامه آن را تماشا کنند.

مرتضی محمدیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی محمدی

مرتضی محمدی | فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی | روابط عمومی استراتژیک | Digital PR | داستان برند | روابط عمومی داده محور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *