چالش 1402 من: ترجمه کتاب رهبری روابط عمومی راهبردی (Strategic Public Relations Leadership)

از منظر برخی، متخصصان روابط عمومی در محیطی چالشی و پیچیده فعالیت می کنند. فشارهای خارج از سازمان همچون تفویض  مسئولیت‌های جدید، توقعات ذینفعان، افزایش بدبینی عمومی و چشم‌انداز جدید ارتباطی بر پیچیدگی و چالش های این حرفه افزوده است و از نگاه درون سازمانی، تلاش فزاینده ای برای ایجاد تصویری از یک برند با مسئولیت های اجتماعی فعال و استراتژیک در جریان است و در کنارآن، نیاز به متخصصان روابط عمومی برای راهبری و مشاوره مدیران، باعث شده که نقش روابط عمومی پررنگ تر از همیشه شود.

نسخه جدید این کتاب در سال 2023 به چاپ رسیده است و چارچوبی را فراهم می کند تا متخصصان روابط عمومی بتوانند سهم خود را در اثربخشی سازمانی به وضوح ایفا نمایند و در کنار آن، قابلیت های خاص رهبران و راهبران روابط عمومی برای فعالیت در بالاترین سطوح سازمان را برجسته سازد. این نسخه از کتاب بر یک رویکرد پیشرو، دریکپارچه سازی تفکر پیرامون روابط عمومی، رهبری و راهبری تاکید می کند. به منظور پوشش و احاطه برتحولات معاصر و معرفی تحقیقات و دیدگاه های تازه نویسندگان، مورد ارزیابی و بروزرسانی قرار گرفته است. در این نسخه، بینش و انتظار مدیران ارشد اجرایی از رهبران روابط عمومی و قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای این افراد نیز در بوته نقد و بررسی قرار گرفته است.

با نگاهی مختصر و کاربردی می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که این کتاب، گزینه مناسبی برای افرادی است که در حوزه روابط عمومی مشغول به فعالیت هستند و در کنار آن در حال تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی و یا دوره های مدیریت اجرایی هستند. از منظری ویژ] تر این کتاب مناسب افرادی است که روابط عمومی و ارتباطات را به عنوان یک حرفه دنبال می کنند و می تواند یک شماتیک دقیق و کاربردی را در چیش روی آن قرار دهد.

مرتضی محمدیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی محمدی

مرتضی محمدی | فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی | روابط عمومی استراتژیک | Digital PR | داستان برند | روابط عمومی داده محور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *