درباره این ویدئو

در سال 1928، جورج واشنگتن هیل، رئیس شرکت دخانیات آمریکا، فرصتی برای گسترش بازار خود با شکستن تابوی اجتماعی سیگار کشیدن زنان دید. برای رسیدن به این هدف، او ادوارد برنیز، پیشگام در هنر تبلیغات را استخدام کرد کسی که اغلب از او به عنوان پدر روابط عمومی یاد می شود. برنیز کمپینی با عنوان “مشعل آزادی” با هدف توانمندسازی زنان برای سیگار کشیدن راه اندازی کرد. او زنان جذابی را استخدام کرد تا «مشعل های آزادی» خود را در رژه یکشنبه عید پاک در شهر نیویورک روشن کنند، که رسوایی ایجاد کرد و نماد آزادی زنان برای سیگار کشیدن بود.

 برنیز فقط سیگارهای شرکت دخانیات آمریکا را تبلیغ نکرد. او این محصول را با ایده قدرتمند آزادی مرتبط کرد و تبلیغات خود را برای زنانی که در آغاز قرن بیستم هوس آزادی داشتند، هدف قرار داد. این کمپین یکی از کمپین‌های بسیاری است که برنایز مطرح کرد و به توسعه و اصلاح تبلیغات کمک کرد.

Bernays اغلب به طور غیر مستقیم تبلیغ می کرد. به عنوان مثال، زمانی که توسط شرکت تنباکو آمریکا استخدام شد، به طور کلی سیگار را تبلیغ می کرد، زیرا می دانست که افزایش فروش سیگار به طور اجتناب ناپذیری باعث افزایش فروش شرکت می شود. رویکرد برنایز به تبلیغات فقط یک ابزار متقاعدسازی نبود، بلکه سیستمی با هدف شکل دادن به فرهنگ بود. علیرغم ماهیت ضد دمکراتیک و ضد آزادی نظام، برنیز در کتاب خود به نام «تبلیغات» از تبلیغات دفاع کرد و خدمات خود را به عنوان یک مبلغ به سرمایه داران و سیاستمداران فروخت. این کتاب نگاهی صریح به تبلیغات یکی از بنیانگذاران آن دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *