درباره این ویدئو

این ویدئو مفهوم “اثر هاله” را بررسی می کند، یک سوگیری شناختی که در آن تصور کلی ما از یک شخص، محصول یا شرکت بر درک ما از ویژگی های خاص تأثیر می گذارد. راوی اثر هاله را با بحث در مورد وقوع آن در زمینه های مختلف از جمله ارزیابی پزشکان، افسران و دانشجویان بر اساس ظاهر فیزیکی معرفی می کند.
منشاء اثر هاله به روانشناس فردریک ولز در سال 1907 و مطالعه آن توسط ادوارد ثورندایک برمی گردد که نشان داد ویژگی های مثبت اغلب در ارزیابی ها همبستگی دارند. این ویدئو نشان می‌دهد که چگونه اثر هاله می‌تواند منجر به برداشت‌های جانبدارانه شود، مانند اینکه معلمان نمرات بهتری به دانش‌آموزان جذاب‌تر می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *